Календарне планування.Українська мова 4 клас
Календарне – тематичне планування уроків з «Української мови» для 4 класу
(Українська мова та читання: підручник для 4 класу
закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко,
Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. ) за
типовою освітньою програмою НУШ-1,
розробленою
під керівництвом Савченко О.Я. 2023 - 2024 навчальний рік
(3,5 години на тиждень)
Календарне планування складено
згідно:
✅ Державного
стандарту початкової освіти (2018),
✅ Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я.
3 - 4 клас, затверджено наказом
Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року
№ 743 - 22.
Зведена таблиця
розподілу навчального часу
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
56 |
3,5 |
ІІ семестр |
69 |
3,5 |
Усього |
125 |
3,5 |
Види
діагностувальних робіт |
4
клас |
|
І
с. |
ІІ
с. |
|
Українська мова |
||
Діалог
(усно/письмово) (2-4 кл.) |
1 |
|
Письмовий
переказ (3-4 кл.) |
1 |
|
Усний твір
(2-4 кл.) |
1 |
|
Письмовий твір
(4 кл.) |
|
1 |
Списування
(1-4 кл.) |
1 |
1 |
Диктант (2-4
кл.) |
1 |
2 |
Робота з
мовними одиницями (2-4 кл.) |
1 |
2 |
ДПА |
|
1 |
Усього |
6 |
7 |
Розвиток зв’язного мовлення |
8 |
9 |
№
уроку |
Дата уроку |
Тема
уроку |
Примітки |
І семестр (56 годин) |
|||
Тема 1. Текст |
|||
1. |
|
Основні ознаки
тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками. (Частина 1, с. 4 – 5). |
|
2. |
|
Засоби зв'язності
тексту. Визначаю слова, які допомагають пов'язати речення в тексті. (Частина
1, с. 6 – 7). |
|
3. |
|
Заголовок
тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту. (Частина 1, с. 8 –
9). |
|
4. |
|
Типи текстів.
Розпізнаю типи текстів. (Частина 1, с. 10 – 11). |
|
5. |
|
Будова тексту.
План. Визначаю структурні частини тексту. (Частина 1, с. 12 – 13). |
|
6. |
|
Навчаюся
складати план тексту, створюю тексти за планом. (Частина 1, с. 13 – 15). |
|
7. |
|
Діагностувальна робота № 1. Письмовий переказ. Розвиток зв’язного мовлення № 1. Докладний
переказ тексту «Як краса врятувала берізку». |
|
8. |
|
Тексти різних
стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів. (Частина 1, с. 16 – 18). |
|
9. |
|
Досліджую
медіатексти. (Частина 1, с. 19 – 20). |
|
10. |
|
Навчаюся творити
медіатексти. (Частина 1, с. 21). |
|
11. |
|
Узагальнюю знання
про текст. (Частина 1, с. 22). |
|
12. |
|
Діагностувальна робота № 2. Списування. |
|
Тема 2. Речення |
|||
13. |
|
Види речень за
метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою
висловлювання та інтонацією. (Частина 1, с. 23 – 24). |
|
14. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 2. Текст розповідь
на основі спостережень за природою «Золота осінь». |
|
15. |
|
Звертання.
Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання. (Частина 1, с. 25 – 26). |
|
16. |
|
Головні і
другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення. (Частина
1, с. 27 – 28). |
|
17. |
|
Установлюю зв¢язок між членами
речення. (Частина 1, с. 28 – 29). |
|
18. |
|
Складаю і поширюю
речення. (Частина 1, с. 30). |
|
19. |
|
Однорідні члени
речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення. (Частина 1, с. 31 – 32). |
|
20. |
|
Навчаюся поєднувати
однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників. (Частина 1, с.
33 – 34). |
|
21. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 3. Складання коротких письмових
повідомлень. |
|
22. |
|
Будую речення із
залежними словами при однорідних членах. (Частина 1, с. 35 – 36). |
|
23. |
|
Узагальнюю знання
про речення. (Частина 1, с. 37). |
|
24. |
|
Діагностувальна робота № 3. Діалог. |
|
Тема 3. Слово. Значення слова |
|||
25. |
|
Багатозначні слова.
Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую
їх у мовленні. (Частина 1, с. 38 – 39). |
|
26. |
|
Синоніми. Розпізнаю
синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 40 – 41). |
|
27. |
|
Антоніми. Розпізнаю
антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні. (Частина 1, с. 42 – 43). |
|
28. |
|
Діагностувальна робота №4. Усний твір. Розвиток зв¢язного мовлення № 4. Складання
зв¢язних висловлювань. |
|
29. |
|
Фразеологізми.
Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні. (Частина 1,
с. 44 – 45). |
|
30. |
|
Застарілі слова.
Нові слова. Розпізнаю застарілі слова. (Частина 1, с. 46 – 47). |
|
31. |
|
Розпізнаю нові
слова. (Частина 1, с. 48 – 49). |
|
32. |
|
Походження слів.
Досліджую походження слів. (Частина 1, с. 50 – 51). |
|
33. |
|
Узагальнюю знання
про слово. (Частина 1, с. 52). |
|
34. |
|
Діагностувальна робота №5. Диктант. |
|
35. |
|
Розвиток зв¢язного мовлення № 5. Текст - розповідь «Калина символ
України». |
|
Тема 4. Будова слова |
|||
36. |
|
Частина слова.
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах.
Визначаю закінчення слова і частини слова. (Частина 1, с. 53 – 54). |
|
37. |
|
Навчаюся утворювати
нові слова і форми слів за допомогою префіксів. (Частина 1, с. 54 – 56). |
|
38. |
|
Навчаюся утворювати
нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. (Частина 1, с. 56 – 57). |
|
39. |
|
Розпізнаю і правильно
пишу слова із префіксами пре, при. (Частина 1, с. 58 – 59). |
|
40. |
|
Правильно пишу
апостроф після префіксів. (Частина 1, с. 59 – 61). |
|
41. |
|
Розпізнаю і
правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. (Частина 1,
с. 61 – 62). |
|
42. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 6. Текст опис за світлиною. Науковий опис голуба. |
|
43. |
|
Застосування
алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником. (Частина 1, с.
63 – 64). |
|
44. |
|
Наголошування
загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. (Частина 1,
с. 65 – 66). |
|
45. |
|
Правильно вимовляю
і записую слова з ненаголошеними [е], [и]. (Частина 1, с. 67 – 68). |
|
46. |
|
Вимова і написання
слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно
вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу.
(Частина 1, с. 69 – 70). |
|
47. |
|
Правопис слів із
сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. (Частина
1, с. 71 – 72). |
|
48. |
|
Подовженні м¢які приголосні
звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими м¢якими приголосними
звуками. (Частина 1, с. 73 – 74). |
|
49. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 7. Складання текстів письмових привітань. |
|
50. |
|
Узагальнюю слова
про будову слова. (Частина 1, с. 75). |
|
51. |
|
Діагностувальна робота № 6. Робота з мовними одиницями «Будова
слова». |
|
52. |
|
Повторюю все про
текст. |
|
53. |
|
Повторюю все про
речення. |
|
54. |
|
Повторюю все про
слово і значення слова. |
|
55. |
|
Повторюю все про
будову слова. |
|
56. |
|
Розвиток зв’язного мовлення№ 8. Текст міркування «Чому важливо бути доброю людиною». |
|
ІІ семестр (69
годин) |
|||
Тема 5. Частини мови. Іменник. |
|||
57. |
|
Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням.
(Частина 1, с. 76 – 77). |
|
58. |
|
Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число
іменників. (Частина 1, с. 78 – 79). |
|
59. |
|
Відмінки
іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в
реченні та початкову форму іменника. (Частина 1, с. 80 – 82). |
|
60. |
|
Навчаюся
змінювати іменники за числами і відмінками. (Частина 1, с. 83 – 84). |
|
61. |
|
Навчаюся
змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г], [к], [х] перед закінченням – і на [з¢], [ц¢], [с¢]. (Частина 1, с. 84 – 87). |
|
62. |
|
Навчаюся
змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. (Частина 1, с. 87 – 90). |
|
63. |
|
Розвиток зв’язного мовлення
№ 9. Складання текстів письмових
запрошень. |
|
64. |
|
Навчаюся
писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини.
(Частина 1, с. 90 – 92). |
|
65. |
|
Навчаюся
писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 92 – 94). |
|
66. |
|
Навчаюся
писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини.
(Частина 1, с. 95 – 97). |
|
67. |
|
Навчаюся
писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку
однини. (Частина 1, с. 98 – 100). |
|
68. |
|
Навчаюся
використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви
істот у давальному й місцевому відмінках однини. (Частина 1, с. 100 – 103). |
|
69. |
|
Навчаюся
писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному
відмінку однини. (Частина 1, с. 104 – 106). |
|
70. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 10. Складання зв’язних висловлювань за
поданим зачином або кінцівкою. |
|
71. |
|
Навчаюся
правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із
прийменником по. (Частина 1, с. 107 – 109). |
|
72. |
|
Узагальнюю
знання про іменник. (Частина 1, с. 109). |
|
73. |
|
Діагностувальна робота № 7.
Списування. |
|
Тема
6. Прикметник як частина мови. |
|||
74. |
|
Навчаюся
визначати прикметники в тексті. (Частина 1, с. 110
– 111). |
|
75. |
|
Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами.
(Частина 1, с. 112 – 113). |
|
76. |
|
Навчаюся
правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових
формах. (Частина 1, с. 114 – 116). |
|
77. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 11. Докладний переказ
тексту «Якого кольору слова». |
|
78. |
|
Навчаюся
правильно записувати прикметники з м¢яким приголосним основи у різних
відмінкових формах. (Частина 1, с.116 – 118). |
|
79. |
|
Навчаюся визначати рід, число, відмінок прикметника за
іменником, з яким він зв’язаний. (Частина 1, с. 118 – 119). |
|
80. |
|
Діагностувальна робота №8.
Диктант. |
|
81. |
|
Утворення
ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників.
(Частина 1, с. 120 – 121). |
|
82. |
|
Навчаюся
правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький.
(Частина 1, с. 122 – 123). |
|
83. |
|
Навчаюся
використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми,
антоніми. Узагальнюю знання про прикметник. (Частина 1,
с. 124 – 125). |
|
84. |
|
Діагностувальна робота № 9 . Письмовий твір. Розвиток зв’язного мовлення № 12. Науковий опис річки Дніпро. |
|
Тема 7. Числівник як частина мови. |
|||
85. |
|
Навчаюся
розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки?
котрий? (Частина 1, с. 126 – 127). |
|
86. |
|
Навчаюся
правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70,
80, 90, 100. (Частина 1, с. 128 – 129). |
|
87. |
|
Навчаюся
вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. (Частина 1, с. 129 – 130). |
|
88. |
|
Навчаюся
вживати числівники у власному мовлені. Узагальнюю
знання про числівник. (Частина 1, с. 131). |
|
Тема 8. Займенник як частина мови. |
|||
89. |
|
Навчаюся
розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль. (Частина 1, с. 132 – 133). |
|
90. |
|
Навчаюся
визначати особові займенники, ставити до них питання. (Частина 1, с. 134 – 135). |
|
91. |
|
Розвиток зв’язного
мовлення № 13. Вибірковий переказ тексу. |
|
92. |
|
Навчаюся
відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 135 – 136). |
|
93. |
|
Навчаюся
відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 137 – 138). |
|
94. |
|
Навчаюся
правильно вживати займенники з прийменниками. (Частина 1, с. 138 – 139). |
|
95. |
|
Навчаюся
використовувати займенники у власному мовлені. Узагальнюю знання про
займенник. (Частина 1, с. 139). |
|
96. |
|
Діагностувальна робота № 10.
Робота з мовними одиницями «Числівник», «Займенник». |
|
Тема 9. Дієслово як частина мови. |
|||
97. |
|
Навчаюся
визначати дієслова в реченнях і текстах. (Частина 1, с. 140
– 141). |
|
98. |
|
Розвиток зв’язного
мовлення № 14. Редагування тексту. |
|
99. |
|
Навчаюся
розпізнавати неозначену форму дієслова. (Частина 1, с. 142 – 143). |
|
100. |
|
Навчаюся
вживати дієслова у відповідних часових формах. (Частина 1, с. 144 – 145). |
|
101. |
|
Навчаюся
правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі. (Частина
1, с. 145 – 147). |
|
102. |
|
Навчаюся
правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі. (Частина
1, с. 147 – 148). |
|
103. |
|
Навчаюся
писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і
майбутнього часу. (Частина 1, с. 148 – 149). |
|
104. |
|
Навчаюся
писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і
майбутнього часу. (Частина 1, с. 150 – 151). |
|
105. |
|
Розвиток зв’язного
мовлення № 15. Текст –
розповідь «Подорож у місто своєї мрії». |
|
106. |
|
Навчаюся
писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і
майбутнього часу. (Частина 1, с. 152 – 153). |
|
107. |
|
Навчаюся
ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму. (Частина 1, с. 154 – 155). |
|
108. |
|
Навчаюся
правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся. (Частина 1, с. 156 – 157). |
|
109. |
|
Навчаюся
вживати дієслова у власному мовлені. (Частина 1, с.
158). |
|
110. |
|
Узагальнюю
знання про дієслово. (Частина 1, с. 159). |
|
111. |
|
Діагностувальна робота № 11.
Робота з мовними одиницями «Дієслово». |
|
112. |
|
Розвиток зв’язного мовлення № 16. Розповідь з
обгрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний проект». |
|
Тема 10. Прислівник як частина мови. |
|||
113. |
|
Навчаюся
розпізнавати прислівники. (Частина 1, с. 160 – 161). |
|
114. |
|
Навчаюся
добирати до прислівників синоніми і антоніми. (Частина 1,
с. 162 – 163). |
|
115. |
|
Навчаюся
правильно писати найуживаніші прислівники. (Частина 1,
с. 164 – 165). |
|
116. |
|
Навчаюся
доречно вживати прислівники у власному мовлені. (Частина 1, с. 165 – 166). |
|
117. |
|
Узагальнюю
знання про дієслово (Частина 1, с. 167. |
|
118. |
|
Діагностувальна робота №12.
Диктант. |
|
119. |
|
Розвиток зв’язного мовлення
№ 17. Текст міркування «Чому мені подобається власне ім¢я». |
|
120. |
|
Узагальнюю
знання про частини мови. (Частина 1, с. 167 – 168). |
|
121. |
|
Повторюю все про іменник. |
|
122. |
|
Повторюю все про прикметник. |
|
123. |
|
Повторюю все про числівник, займенник. |
|
124. |
|
Повторюю все про дієслово. |
|
125. |
|
Підсумковий
урок за рік. |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар