Календарне планування, українська мова, 4 клас

Календарне планування.Українська мова 4 клас


Календарне – тематичне планування уроків з «Української мови» для 4 класу

(Українська мова та читання: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 1 / М. С. Вашуленко, Н. А. Васильківська, С. Г. Дубовик. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. ) за типовою освітньою програмою НУШ-1,

розробленою під керівництвом Савченко О.Я. 2023 - 2024 навчальний рік

(3,5 години на тиждень)

Календарне планування складено згідно:

Державного стандарту початкової освіти (2018),

Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О. Я.

3 - 4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року

№ 743 - 22.

Зведена таблиця розподілу навчального часу

Семестр

Загальна кількість

годин

Кількість

годин на

тиждень

І семестр

56

3,5

ІІ семестр

69

3,5

Усього

125

3,5

 

Види діагностувальних робіт

4 клас

І с.

ІІ с.

Українська мова

Діалог (усно/письмово) (2-4 кл.)

1

 

Письмовий переказ (3-4 кл.)

1

 

Усний твір (2-4 кл.)

1

 

Письмовий твір (4 кл.)

 

1

Списування (1-4 кл.)

1

1

Диктант (2-4 кл.)

1

2

Робота з мовними одиницями (2-4 кл.)

1

2

ДПА

 

1

Усього

6

7

Розвиток зв’язного мовлення

8

9

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр (56 годин)

Тема 1. Текст

1.                      

 

Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками. (Частина 1, с. 4 – 5).

 

2.                      

 

Засоби зв'язності тексту. Визначаю слова, які допомагають пов'язати речення в тексті. (Частина 1, с. 6 – 7).

 

3.                      

 

Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту. (Частина 1, с. 8 – 9).

 

4.                      

 

Типи текстів. Розпізнаю типи текстів. (Частина 1, с. 10 – 11).

 

5.                      

 

Будова тексту. План. Визначаю структурні частини тексту. (Частина 1, с. 12 – 13).

 

6.                      

 

Навчаюся складати план тексту, створюю тексти за планом. (Частина 1, с. 13 – 15).

 

7.                      

 

Діагностувальна робота № 1. Письмовий переказ. Розвиток зв’язного мовлення № 1. Докладний переказ тексту «Як краса врятувала берізку».

 

8.                      

 

Тексти різних стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів. (Частина 1, с. 16 – 18).

 

9.                      

 

Досліджую медіатексти. (Частина 1, с. 19 – 20).

 

10.                  

 

Навчаюся творити медіатексти. (Частина 1, с. 21).

 

11.                  

 

Узагальнюю знання про текст. (Частина 1, с. 22).

 

12.                  

 

Діагностувальна робота № 2. Списування.

 

Тема 2. Речення

13.                  

 

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою висловлювання та інтонацією. (Частина 1, с. 23 – 24).

 

14.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 2. Текст розповідь на основі спостережень за природою «Золота осінь».

 

15.                  

 

Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання. (Частина 1, с. 25 – 26).

 

16.                  

 

Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення. (Частина 1, с. 27 – 28).

 

17.                  

 

Установлюю зв¢язок між членами речення. (Частина 1, с. 28 – 29).

 

18.                  

 

Складаю і поширюю речення. (Частина 1, с. 30).

 

19.                  

 

Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення. (Частина 1, с. 31 – 32).

 

20.                  

 

Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників. (Частина 1, с. 33 – 34).

 

21.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 3. Складання коротких письмових повідомлень.

 

22.                  

 

Будую речення із залежними словами при однорідних членах. (Частина 1, с. 35 – 36).

 

23.                  

 

Узагальнюю знання про речення. (Частина 1, с. 37).

 

24.                  

 

Діагностувальна робота № 3. Діалог.

 

Тема 3. Слово. Значення слова

25.                  

 

Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні. (Частина 1, с. 38 – 39).

 

26.                  

 

Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 40 – 41).

 

27.                  

 

Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні. (Частина 1, с. 42 – 43).

 

28.                  

 

Діагностувальна робота №4. Усний твір. Розвиток зв¢язного мовлення № 4. Складання зв¢язних висловлювань.

 

29.                  

 

Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні. (Частина 1, с. 44 – 45).

 

30.                  

 

Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова. (Частина 1, с. 46 – 47).

 

31.                  

 

Розпізнаю нові слова. (Частина 1, с. 48 – 49).

 

32.                  

 

Походження слів. Досліджую походження слів. (Частина 1, с. 50 – 51).

 

33.                  

 

Узагальнюю знання про слово. (Частина 1, с. 52).

 

34.                  

 

Діагностувальна робота №5. Диктант.

 

35.                  

 

Розвиток зв¢язного мовлення № 5. Текст - розповідь «Калина символ України».

 

Тема 4. Будова слова

36.                  

 

Частина слова. Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах. Визначаю закінчення слова і частини слова. (Частина 1, с. 53 – 54).

 

37.                  

 

Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів. (Частина 1, с. 54 – 56).

 

38.                  

 

Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. (Частина 1, с. 56 – 57).

 

39.                  

 

Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при. (Частина 1, с. 58 – 59).

 

40.                  

 

Правильно пишу апостроф після префіксів. (Частина 1, с. 59 – 61).

 

41.                  

 

Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. (Частина 1, с. 61 – 62).

 

42.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 6. Текст опис за світлиною. Науковий опис голуба.

 

43.                  

 

Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником. (Частина 1, с. 63 – 64).

 

44.                  

 

Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. (Частина 1, с. 65 – 66).

 

45.                  

 

Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними [е], [и]. (Частина 1, с. 67 – 68).

 

46.                  

 

Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. (Частина 1, с. 69 – 70).

 

47.                  

 

Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. (Частина 1, с. 71 – 72).

 

48.                  

 

Подовженні м¢які приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими м¢якими приголосними звуками. (Частина 1, с. 73 – 74).

 

49.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 7. Складання текстів письмових привітань.

 

50.                  

 

Узагальнюю слова про будову слова. (Частина 1, с. 75).

 

51.                  

 

Діагностувальна робота № 6. Робота з мовними одиницями «Будова слова».

 

52.                  

 

Повторюю все про текст.

 

53.                  

 

Повторюю все про речення.

 

54.                  

 

Повторюю все про слово і значення слова.

 

55.                  

 

Повторюю все про будову слова.

 

56.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення№ 8. Текст міркування «Чому важливо бути доброю людиною».

 

ІІ семестр (69 годин)

Тема 5. Частини мови. Іменник.

57.                  

 

Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням. (Частина 1, с. 76 – 77).

 

58.                  

 

Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число іменників. (Частина 1, с. 78 – 79).

 

59.                  

 

Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника. (Частина 1, с. 80 – 82).

 

60.                  

 

Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками. (Частина 1, с. 83 – 84).

 

61.                  

 

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г],  [к], [х] перед закінченням – і на [з¢], [ц¢], [с¢]. (Частина 1, с. 84 – 87).

 

62.                  

 

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. (Частина 1, с. 87 – 90).

 

63.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 9. Складання текстів письмових запрошень.

 

64.                  

 

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 90 – 92).

 

65.                  

 

Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 92 – 94).

 

66.                  

 

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Частина 1, с. 95 – 97).

 

67.                  

 

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 98 – 100).

 

68.                  

 

Навчаюся використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви істот у давальному й місцевому відмінках однини. (Частина 1, с. 100 – 103).

 

69.                  

 

Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. (Частина 1, с. 104 – 106).

 

70.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 10. Складання зв’язних висловлювань за поданим зачином або кінцівкою.

 

71.                  

 

Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по. (Частина 1, с. 107 – 109).

 

72.                  

 

Узагальнюю знання про іменник. (Частина 1, с. 109).

 

73.                  

 

Діагностувальна робота № 7. Списування.

 

Тема 6. Прикметник як частина мови.

74.                  

 

Навчаюся визначати прикметники в тексті. (Частина 1, с. 110 – 111).

 

75.                  

 

Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами. (Частина 1, с. 112 – 113).

 

76.                  

 

Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах. (Частина 1, с. 114 – 116).

 

77.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 11. Докладний переказ тексту «Якого кольору слова».

 

78.                  

 

Навчаюся правильно записувати прикметники з м¢яким приголосним основи у різних відмінкових формах. (Частина 1, с.116 – 118).

 

79.                  

 

Навчаюся визначати рід, число, відмінок прикметника за іменником, з яким він зв’язаний. (Частина 1, с. 118 – 119).

 

80.                  

 

Діагностувальна робота №8. Диктант.

 

81.                  

 

Утворення ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників. (Частина 1, с. 120 – 121).

 

82.                  

 

Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький. (Частина 1, с. 122 – 123).

 

83.                  

 

Навчаюся використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми. Узагальнюю знання про прикметник. (Частина 1, с. 124 – 125).

 

84.                  

 

Діагностувальна робота № 9 . Письмовий твір. Розвиток зв’язного мовлення № 12. Науковий опис річки Дніпро.

 

Тема 7. Числівник як частина мови.

85.                  

 

Навчаюся розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки? котрий? (Частина 1, с. 126 – 127).

 

86.                  

 

Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100. (Частина 1, с. 128 – 129).

 

87.                  

 

Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. (Частина 1, с. 129 – 130).

 

88.                  

 

Навчаюся вживати числівники у власному мовлені. Узагальнюю знання про числівник. (Частина 1, с. 131).

 

Тема 8. Займенник як частина мови.

89.                  

 

Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль. (Частина 1, с. 132 – 133).

 

90.                  

 

Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання. (Частина 1, с. 134 – 135).

 

91.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 13. Вибірковий переказ тексу.

 

92.                  

 

Навчаюся відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 135 – 136).

 

93.                  

 

Навчаюся відмінювати особові займенники. (Частина 1, с. 137 – 138).

 

94.                  

 

Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками. (Частина 1, с. 138 – 139).

 

95.                  

 

Навчаюся використовувати займенники у власному мовлені. Узагальнюю знання про займенник. (Частина 1, с. 139).

 

96.                  

 

Діагностувальна робота № 10. Робота з мовними одиницями «Числівник», «Зай­менник».

 

Тема 9. Дієслово як частина мови.

97.                  

 

Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах. (Частина 1, с. 140 – 141).

 

98.                  

 

Розвиток зв’язного мовлення № 14. Редагування тексту.

 

99.                  

 

Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслова. (Частина 1, с. 142 – 143).

 

100.             

 

Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах. (Частина 1, с. 144 – 145).

 

101.             

 

Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі. (Частина 1, с. 145 – 147).

 

102.             

 

Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі. (Частина 1, с. 147 – 148).

 

103.             

 

Навчаюся писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 148 – 149).

 

104.             

 

Навчаюся писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 150 – 151).

 

105.             

 

Розвиток зв’язного мовлення № 15. Текст – розповідь «Подорож у місто своєї мрії».

 

106.             

 

Навчаюся писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. (Частина 1, с. 152 – 153).

 

107.             

 

Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму. (Частина 1, с. 154 – 155).

 

108.             

 

Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся. (Частина 1, с. 156 – 157).

 

109.             

 

Навчаюся вживати дієслова у власному мовлені. (Частина 1, с. 158).

 

110.             

 

Узагальнюю знання про дієслово. (Частина 1, с. 159).

 

111.             

 

Діагностувальна робота № 11. Робота з мовними одиницями «Дієслово».

 

112.             

 

Розвиток зв’язного мовлення № 16. Розповідь з обгрунтуванням власної думки «Мій улюблений телевізійний проект».

 

Тема 10. Прислівник як частина мови.

113.             

 

Навчаюся розпізнавати прислівники. (Частина 1, с. 160 – 161).

 

114.             

 

Навчаюся добирати до прислівників синоніми і антоніми. (Частина 1, с. 162 – 163).

 

115.             

 

Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники. (Частина 1, с. 164 – 165).

 

116.             

 

Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовлені. (Частина 1, с. 165 – 166).

 

117.             

 

Узагальнюю знання про дієслово (Частина 1, с. 167.

 

118.             

 

Діагностувальна робота №12. Диктант.

 

119.             

 

Розвиток зв’язного мовлення № 17. Текст міркування «Чому мені подобається власне ім¢я».

 

120.             

 

Узагальнюю знання про частини мови. (Частина 1, с. 167 – 168).

 

121.             

 

Повторюю все про іменник.

 

122.             

 

Повторюю все про прикметник.

 

123.             

 

Повторюю все про числівник, займенник.

 

124.             

 

Повторюю все про дієслово.

 

125.             

 

Підсумковий урок за рік.

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар